Ennen kuin jätät reklamaation
Tärkeää luettavaaTavoitteemme on ratkaista asiat kerralla oikein. Tarkista seuraavat kohdat ennen kuin jatkat.
Reklamaation tarkoitus
Reklamaatio on oikea kanava, kun epäilet valvontamaksussa valvojan tekemää virhettä. Emme voi mitätöidä maksuja, jotka johtuvat pysäköintiehtojen noudattamatta jättämisestä.
Maksu jää voimaan tyypillisesti, jos
- rekisteritunnus puuttuu tai sitä ei ole ilmoitettu oikein
- maksu on kohdistettu väärään ajoneuvoon tai alueeseen
- pysäköintimaksu on maksamatta
- pysäköintiaikaa ei ole rekisteröity tai se on ylittynyt
- taustalla on muu kuljettajan menettelyvirhe
Varmista ennen lähettämistä
Tarkista alueen pysäköintiehdot ja liitä selkeä kuva tai dokumentti, joka tukee näkemystäsi (esim. lupa, aluekyltti tai sijaintikuva).
Vahvistathan lukeneesi ohjeen ennen jatkamista.
Miten käsittelemme reklamaatiot
Käsittelemme asiat saapumisjärjestyksessä. Saman asian toistaminen ei nopeuta etenemistä.
Läpinäkyvä prosessi
Tapaus arvioidaan toimitettujen tietojen ja alueen pysäköintiehtojen perusteella. Päätökset perustuvat dokumentoituihin havaintoihin.
Yksi tapaus – yksi käsittely
Useiden samansisältöisten viestien lähettäminen voi siirtää asian jonon loppuun. Kun päätös annetaan, se on lopullinen.
Tavoite vastausajalle
Valvontamaksuihin liittyvät reklamaatiot käsittelemme pääsääntöisesti viiden (5) arkipäivän kuluessa reklamaation saapumisesta.
Reklamaatiolomake
Kuvaile tapahtunut selkeästi. Liitä tarvittavat kuvat tai dokumentit.
